Recenze koncertu Within Temptation + fotogalerie

Úterní zastávka nizozemských Within Temptation v pražské Incheba Aréně zodpověděla řadu otázek, jejichž počet gradoval s blížícím se datem vystoupení. Již pár dní předem hlásili organizátoři vyprodáno, což jen podtrhovalo fakt, že Within Temptation již dávno nepatří do šuplíku s kapelami na vyplnění nudného festivalového odpoledne. O výbornou atmosféru během celého koncertu se postaralo pět tisíc fandů napříč všemi generacemi.

Kapela přijela především představit své nové a v některých ohledech až kontroverzní album “Hydra”. Kontroverzní pro své silné prvky populární hudby, díky kterým se rojila řada spekulací o novém směřování kapely. Tyto spekulace ovšem Within Temptation včele s královnou evropského symfonického metalu Sharon Den Adel dozajista vyvrátila před zraky všech přítomných.

Do role zahřívačů publika byla pasována česká sestava Free Fall, která se svým 40-ti minutovým setlistem zhostila svého úkolu nad mnohá očekávání. Krátce před devátou večerní započali Within Temptation své vystoupení krátkým videem v kombinaci s “Nightwishovskou” krycí plachtou, po jejímž odporoučení následovalo hlasité přivítání pětice urostlých chlapíků. Vítací hukot ze strany návštěvníků vygradoval po následném zjevení frontmanky Sharon, která naprosto čistě vyzpívala otvírák večera “Let Us Burn” a to za doprovodu ohnivé pyro show přímo na pódiu.

Matka tří dětí, o které se doma stará jejich otec, samotný kapelník Within Temptation Robert Westerholt by mohla díky svému dokonalému zevnějšku točit reklamy na kosmetiku jak na běžícím páse a svou energií, jež předváděla během večera, by zajisté vystačila kdejakému teenagerovi.

Show jela během večera prakticky neustále naplno. Občasný vítr z plachet ubíraly kapele paradoxně jejich vlastní prokládané video pasáže, jež se staraly o oddech samotným členům během této dvouhodinové show. Například frontmanka stihla vystřídat hned čtyři dokonalé outfity. Otázku nad přítomností některého z hostů, se kterými Sharon nazpívala hned tři skladby prezentovaného alba, vyřešila kapela projekcí, takže duety proběhly pouze za digitální přítomností oněch hostů. Nutno podotknout, že pouhá videoprojekce hostů jako Tarja Turunen, Keitha Caputa či rapera Xzibita sklidila velké ovace.

Během velmi zdařilého vystoupení zaznělo téměř kompletní album “Hydra”, které bylo prokládáno starými osvědčenými kousky jako “Stand My ground”, “The Cross”, “Ice Queen” nebo “Fire nad Ice”. Rozpálený závěr večera zakončila kapela již legendární skladbou “Mother Earth”, jež strhla snad bezesporu i všechny kliky na WC.

Na závěr bych rád pochválil organizaci celé akce. Nevím, zda zavedení druhého “zadního” vstupu do Incheba Arény bylo způsobeno přítomností Matějské pouti, či mou nedávnou kritikou, nicméně tento komunikační “průduch” kvitovala  zajisté většina návštěvníků od silných kuřáků, hladových pocestných až po všechny klaustrofobiky, kteří byli do nedávna nuceni procházet přihřátou uličkou “smrti” jež ústila při hlavním vstupu do sálu :-).

Hodnocení koncertu: 7,5/10

Skok+ doporučuje návštěvu fotogalerie z koncertu kterou pořídila naše redakce – viz. níže:

Invalid Displayed Gallery